PODNIKAVÁ ŠKOLA – ocenění pro školu
Podnikavá škola vytváří podmínky a nabízí příležitosti pro rozvoj kompetencí k podnikavosti žáků i učitelů.
Podnikavá škola vytváří podmínky a nabízí příležitosti pro rozvoj kompetencí k podnikavosti žáků i učitelů.
Motivační a podpůrný nástroj pro rozvoj výchovy k podnikavosti…….
Podnikavá škola vytváří podmínky a nabízí příležitosti pro rozvoj kompetencí k podnikavosti žáků i učitelů.
Podnikavost je soubor znalostí, dovedností a postojů, který žáka motivuje hledat příležitosti a vytvářet hodnoty nejen pro sebe, ale také pro ostatní. Jednoduše řečeno, pokud znám své kvality, jsem zdravě sebevědomý a mám oči otevřené, pak se dokážu zodpovědně rozhodovat, vidět příležitosti, jak uplatnit svůj potenciál a být užitečný. Tato zdánlivě jednoduchá věc ale vyžaduje trénink a dostatek zkušeností, na kterých je možné v životě stavět.
Ve vzdělávání, jehož součástí je výchova k podnikavosti, jsou nastavené vzdělávací procesy tak, aby žákovi umožnily objevit svůj potenciál a dál jej rozvíjet. Což probíhá napříč všemi předměty, prostřednictvím různých forem výuky a aktivit, které tento rozvoj umožňují. Výchova k podnikavosti v sobě tedy přirozeně zahrnuje dílčí téma práce s potenciálem žáků a rozvoj měkkých dovedností. Výchova k podnikavosti nabízí příležitosti např. pro hodnocení podporující učení, práci s dynamikou třídních kolektivů a klimatem školy, podporuje kreativitu, iniciativu i participaci (aktivní zapojení do rozhodování). Díky tomu se podílí na umocnění wellbeingu ve škole. Pomáhá naplňovat oblasti kritérií hodnocení České školní inspekce, první strategický cíl Strategie 2030+ a v neposlední řadě nabádá zůstat věrný apelu Jana Ámose Komenského „škola hrou”.
Absolvent podnikavé školy zná svůj potenciál, na jehož základě se dokáže zodpovědně rozhodovat s ohledem na své potřeby i potřeby svého okolí. Jeho cílem je vytvářet hodnoty, žít udržitelně, mít vyvinuté sociální cítění, dokázat flexibilně reagovat na změny ve společnosti a na trhu práce.
Profil podnikavého absolventa
Koncepce vzdělávání v Hotelové škole vychází z konceptu celoživotního vzdělávání. V souladu s konceptem Vzdělávání pro 21. století je cílem vzdělávání připravit žáky a žákyně na úspěšný, smysluplný a odpovědný osobní, občanský i profesní život v podmínkách měnícího se světa. Hotelová škola se v rámci podnikavosti zaměřuje na podnikavé dovednosti, vědomosti a postoje.
Výstupy rozdělujeme do 3. oblastí
1/ nápady a příležitosti
Žák si uvědomí svoji příležitost
Žák je kreativní
Žák má vizi
Žák ocení nápady
Žák má etické a udržitelné myšlení
2/ Zdroje
Žák si uvědomuje své kvality a efektivnost
Žák má motivaci a vytrvalost
Žák mobilizuje zdroje
Žák rozumí finanční a ekonomické gramotnosti
Žák zmobilizuje druhé
3/ Do akce
Žák přebírá iniciativu
Žák plánuje a řídí
Žák zvládá dvojznačnost, nejistotu a rizika
Žák spolupracuje s ostatními
Žák se učí ze zkušeností
Desatero podnikavého učitele
Čtyři pilíře podnikavé školy
Jsme také zapojeni do procesu certifikace Podnikavá škola
Koordinátoři podnikavosti:
Ing. Hana Pospíšková | pospiskova@hotskolabrno.cz |
Mgr. Dagmar Škubicová | skubicová@hotskolabrno.cz |
Mgr. Kristýna Šromová | sromova@hotskolabrno.cz |