Den otevřených dveří (Přehlídkový den)

 

Dny otevřených dveří pro tento školní rok:

12. prosince 2024 a 16. ledna 2025 

 

Pravidelná prohlídka školy se koná každý čtvrtek v době od 13 do 16 hodin.

Rádi Vás přivítáme a provedeme po škole. Můžete nahlédnout do moderně vybavených učeben a do výuky. Kvalitní výuka je podstatou úspěchu této školy.

Přijďte se podívat, těšíme se na Vás

  

Den otevřených dveří, neboli Přehlídkový den

Je prezentace dovedností žáků 3 ročníků získaných z oblasti teoretické a praktické výuky, Techniky obsluhy a služeb a Technologie přípravy pokrmů. Žáci připravují a prezentují pokrmy např. pokrmy studené kuchyně, moučníky. Z Techniky obsluhy připravují slavnostní tabule včetně dekorace, provádí servis vína, připravují pokrmy před hostem a míchané nápoje.

 

Přehlídkový den očima našich žáků

Aneta: Den před přehlídkovým dnem jsme si připravili ukázkové tabule ve skupinách, do kterých jsme se sami rozdělili. Každá tabule byla chystána do určité země, kterou jsme si jako tým vylosovali. Nastal den „D“, kdy jsme hned brzy ráno ještě udělali poslední úpravy na našich tabulích a odevzdali technologický výrobek. Během dne jsme si museli obhájit naši tabuli u paní učitelky a během dne jsme každý předvedli dvě ze tří praktických zkoušek, které jsme si též losovali. Někdo dělal míchaný nápoj, někdo servis vína a někdo zase ukázku složité obsluhy. Den vyvrcholil vyhlášením, kde jsme věnovali velký potlesk všem učitelům a učitelkám, kteří nás zkouškami prováděli a dozvěděli jsme se výsledky. Můj závěr je takový, že jsem si vyzkoušela pracovat ve skupině pod velkým tlakem, předvádět praktické úkony před publikem a celkově si takhle vyzkoušet vytvořit slavnostní tabuli spolu s menu. Naučilo mě to hodně nového, například pracovat v lehkém stresu, spolupracovat se všemi a jsem ráda za tuhle zkušenost. Byly to hezky strávené narozeniny a budu na to dlouho vzpomínat.

Ivan: Přehlídkový den byl za mě skvělá zkušenost hlavně ze stránky odpovědnosti, ale také jsem nabral nové zkušenosti a poznal, jaké je to mít na starost celý stůl a sestavit dané menu. Také jsem dělal servis vína a míchaný nápoj.

Lucka: Jsem toho názoru, že nám Den otevřených dveří, ve kterém jsem spolu se svými spolužáky skládala závěrečné zkoušky, přinesl spoustu nových zkušeností. Dal nám možnost zkusit si jaké to je připravit slavnostní hostinu pro hosty jiné národnosti. Líbilo se mi, jak každá ze skupin pojala svůj úkol a dokázala zemi, kterou si vylosovala dokonale znázornit jak ve svém menu, tak na couvertu.

Kamila: Jelikož jsem měla závěrečnou zkoušku poprvé v životě, bylo to velmi děsivé a zajímavé zároveň. Den před závěrečnou zkouškou jsme zdobili stoly na téma, které jsme měli. Každý student měl vinný servis, míchané nápoje a složitá obsluha. Bylo to pro mne velmi poučné.

Sofie: Přehlídkový den byl velice zajímavý zážitek, měli jsme možnost spolupracovat se třídou. Myslím, že jsme to úplně nezkazili, tak jak jsme si mysleli a dopadlo to v pohodě, celkově byl den zábavný a zážitkový. Pocity z něj na začátku byly roztržité, ale postupem času už přišla zábava, úleva a radost a jsem ráda, že jsem se toho mohla zúčastnit.

Denisa: Na přehlídkovém dni jsem dostala šanci si ověřit své zkušenosti v praxi před cizími lidmi. Zkusila jsem si, jaké to je pracovat v týmu. Z přehlídkového dne si odnáším zkušenost pracovat pod tlakem. A také, že si musím v životě víc věřit a poté dokážu si v životě splnit své vysněné cíle.

Ivan: Určitě jsem si zlepšil organizační schopnosti a celkově to byla první praktická zkušenost s organizováním akce. Dostal jsem feedback na moje praktické zkušenosti od komisařů mého oboru. Za mě je to dobrá zkušenost pro žáky této školy.

David: Určitě jsem se naučil více orientovat v organizaci slavností. Naučil jsem se barmanským a sommelierským dovednostem a jak je obtížná domluva v týmu, protože kolegové jsou někdy méně ochotní. Celkově bych to bral jako dobrou zkušenost.

Viki: V tento den se mi ukázalo, jak umíme pracovat v pohotovosti, když někdo z nás potřeboval pomoc. Prokázat své znalosti a prakticky je předvést. Nést zodpovědnost za vše, co udělám a jak to udělám. Být týmový hráč, ale zároveň se naučit být tu sama za sebe.

Matěj: Můj názor, je neutrální. Očekávání byla horší, ale nakonec to bylo zvládnuté docela v klidu. Přehlídkový den byl zorganizován podle mého docela dobře. Každému to myslím aspoň něco málo dalo.

Eliška: Přišlo mi, že jsem byla zbytečně, až moc ve stresu, a to mi pokazilo můj výkon. Nejvíc náročné na tom byla seminární práce, která mi zabrala spoustu času. Kdyby nebylo stresu, užila bych si to. Nebylo to zas až tak náročné. Naučila jsem se, jak správně flambovat a jak správně míchat drink a jak se prezentovat před publikem o porotou. Dalo mi to hodně zkušeností. Nyní bych se zkoušek již tak neobávala.

Natka: Bylo to celkem náročné na sehnání některých věcí a na naučení, ale aspoň jsem si dokázala představit, jak to bude probíhat u maturit. Ale v podstatě mě to i bavilo, zkusila jsem si, jak správně servírovat víno, naučit se o vínu zajímavosti, poté, jak míchat nápoje do určitého času a bez chyb. A byla to nová zkušenost, a to se mi na tom líbilo.

Vyhodnocení závěrečných praktických zkoušek ze dne dne 25. 1. 2024

Téma: Dary naší země a jejich příběhy

Účastnilo celkem 17 studentů ze třídy H3C a H3B, kteří dohromady vytvořili ať už v jednotlivcích či v týmech 8 slavnostních tabulí.

Nejlepší tabule ohodnocená laickou veřejností byla na téma: Český chřest – pochoutka králů a císařů, kterou vytvořily žákyně Nikola Růžičková a Anastasija Kuzněcovová ze třídy H3C.

Nejlepší tabule ohodnocená odbornou komisí byla na téma: Jedinečná včela medonosná, jenž vyhotovila studentka Karolína Motylová ze třídy H3C.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Servis vína vykonalo celkem 14 žáků. Nejlepší výkony a zasloužená ocenění získaly tři žákyně v následujícím pořadí: 1. Sabina Trubačová, H3C, 2. Nicole Kuttenbergová, H3C, 3. Anastasija Kuzněcovová, H3C.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Míchané nápoje vykonalo celkově 12 studentů. Nejlepší výkon podala a zaslouženě zvítězila Sofie Svobodová ze třídy H3C.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Složitá obsluha vykonalo celkem 9 žáků, Vynikající výkon předvedla a ocenění převzala opět studentka Sofie Svobodová.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Technologický výrobek vykonalo dohromady 17 žáků v 9 týmech. Zvítězil výrobek, který byl součástí tabule na téma: Český chřest – pochoutka králů a císařů, byl vyhodnocen a oceněn pokrm zařazený na menu jako studený předkrm – Chřestový krém s hlavičkami bílého chřestu s žampionovou kroketkou a snítky čerstvého kopru, který připravily studentky Nikola Růžičková a Anastasija Kuzněcovová, rovněž ze třídy H3C.

Vyhodnocení barmanského kurzu: Nejlepší z 8 žáků byli Karolína Žižková a Karel Láznička

Gratulujme všem výhercům

 

DOD 7.12. 2023 : Vyhodnocení závěrečných praktických zkoušek

Závěrečných zkoušek dne 7. 12. 23 na téma: Dary naší země a jejich příběhy, se zúčastnilo celkově 41 žáků ze třídy H3A,B, kteří dohromady vytvořili v týmech 15 slavnostních tabulí.

Nejlepší tabule ohodnocená laickou veřejností byla na téma: Aceto balsamico, kterou vytvořily žákyně Vanessa Reiterová, Nikola Mazálková a Carmen Emilie Kurková ze třídy H3A.

Nejlepší tabule ohodnocená odbornou komisí byla na téma: Kde se vzaly brambory v podání žákyň Zlaty Šoulové, Anny Vodvářkové a hlavní iniciátorky celého tématu Naděždy Novotné ze třídy H3B.

Ocenění nejlepší tabule za mimořádnou kreativitu při ztvárnění získala tabule na téma: Seznamte se…..Brynza v podání žákyň Agáty Burianové, Šárky Kolářové a Kláry Všetečkové ze třídy H3B.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Servis vína vykonalo celkově 29 žáků. Nejlepší výkony a zasloužená ocenění získali tito tři žáci: 1. Veronika Horáková H3A, 2. Daniel Střítecký H3B, 3. Naděžda Novotná H3B.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Míchané nápoje vykonalo celkově rovněž 29 žáků. Nejlepší výkony a zasloužená ocenění získali tyto tři žákyně: 1. Nicol Nečasová H3A, 2. Marie Kyprá H3A, 3. Nikola Pešlová H3A.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Složitá obsluha vykonalo celkově 23 žáků, Nejlepší výkony a zasloužená ocenění převzaly tyto tři žákyně: 1. Zlata Šoulová H3B, 2. Linh Diea Dinhová H3B a Marie Kyprá H3A.

Závěrečnou zkoušku v kategorii Technologický výrobek vykonalo celkově 41 žáků v 15 týmech. Jako nejlepší slaný výrobek, který byl součástí tabule na téma: Rýže – asijské zlato, byl vyhodnocen a oceněn pokrm zařazený na menu jako polévka – Pečené losové kuličky v polévce miso s rýžovými nudlemi, který vytvořili žáci H3A ve složení: Viktor Brzobohatý, Štěpán Moravec a Michal Ťápal. Jako nejlepší sladký výrobek, který byl součástí tabule na téma: Síla kávové třešně, byl vyhodnocen a oceněn pokrm zařazený na menu jako dezert – Kávové suflé s čokoládovou omáčkou, který vytvořily děvčata ze třídy H3A ve složení Nikola Pešlová, Kristýna Bárová a Michaela Černá.

Vyhodnocení barmanského kurzu: Nejlepší z 10 žáků byl Petr Vondráček a Klára Všetečková.

Gratulujme všem výhercům

Závěr: Z pohledu prezentovaných dovedností a prokázaných znalostí je možné považovat tyto závěrečné zkoušky za převážně úspěšné. Slavnostní tabule a technologické výrobky i písemné dokumentace zaznamenaly opět vyšší úroveň. Velmi chválíme žáky zúčastněných tříd za velmi dobrý přístup i disciplínu během přípravné fáze.