Přehlídkový den

Přehlídkový den

Je prezentace dovedností žáků 3 ročníků získaných z oblasti teoretické a praktické výuky, Techniky obsluhy a služeb a Technologie přípravy pokrmů. Žáci připravují a prezentují pokrmy např. pokrmy studené kuchyně, moučníky. Z Techniky obsluhy připravují slavnostní tabule včetně dekorace, provádí servis vína, připravují pokrmy před hostem a míchané nápoje.

 

Přehlídkový den očima našich žáků

Aneta: Den před přehlídkovým dnem jsme si připravili ukázkové tabule ve skupinách, do kterých jsme se sami rozdělili. Každá tabule byla chystána do určité země, kterou jsme si jako tým vylosovali. Nastal den „D“, kdy jsme hned brzy ráno ještě udělali poslední úpravy na našich tabulích a odevzdali technologický výrobek. Během dne jsme si museli obhájit naši tabuli u paní učitelky a během dne jsme každý předvedli dvě ze tří praktických zkoušek, které jsme si též losovali. Někdo dělal míchaný nápoj, někdo servis vína a někdo zase ukázku složité obsluhy. Den vyvrcholil vyhlášením, kde jsme věnovali velký potlesk všem učitelům a učitelkám, kteří nás zkouškami prováděli a dozvěděli jsme se výsledky. Můj závěr je takový, že jsem si vyzkoušela pracovat ve skupině pod velkým tlakem, předvádět praktické úkony před publikem a celkově si takhle vyzkoušet vytvořit slavnostní tabuli spolu s menu. Naučilo mě to hodně nového, například pracovat v lehkém stresu, spolupracovat se všemi a jsem ráda za tuhle zkušenost. Byly to hezky strávené narozeniny a budu na to dlouho vzpomínat.

Ivan: Přehlídkový den byl za mě skvělá zkušenost hlavně ze stránky odpovědnosti, ale také jsem nabral nové zkušenosti a poznal, jaké je to mít na starost celý stůl a sestavit dané menu. Také jsem dělal servis vína a míchaný nápoj.

Lucka: Jsem toho názoru, že nám Den otevřených dveří, ve kterém jsem spolu se svými spolužáky skládala závěrečné zkoušky, přinesl spoustu nových zkušeností. Dal nám možnost zkusit si jaké to je připravit slavnostní hostinu pro hosty jiné národnosti. Líbilo se mi, jak každá ze skupin pojala svůj úkol a dokázala zemi, kterou si vylosovala dokonale znázornit jak ve svém menu, tak na couvertu.

Kamila: Jelikož jsem měla závěrečnou zkoušku poprvé v životě, bylo to velmi děsivé a zajímavé zároveň. Den před závěrečnou zkouškou jsme zdobili stoly na téma, které jsme měli. Každý student měl vinný servis, míchané nápoje a složitá obsluha. Bylo to pro mne velmi poučné.

Sofie: Přehlídkový den byl velice zajímavý zážitek, měli jsme možnost spolupracovat se třídou. Myslím, že jsme to úplně nezkazili, tak jak jsme si mysleli a dopadlo to v pohodě, celkově byl den zábavný a zážitkový. Pocity z něj na začátku byly roztržité, ale postupem času už přišla zábava, úleva a radost a jsem ráda, že jsem se toho mohla zúčastnit.

Denisa: Na přehlídkovém dni jsem dostala šanci si ověřit své zkušenosti v praxi před cizími lidmi. Zkusila jsem si, jaké to je pracovat v týmu. Z přehlídkového dne si odnáším zkušenost pracovat pod tlakem. A také, že si musím v životě víc věřit a poté dokážu si v životě splnit své vysněné cíle.

Ivan: Určitě jsem si zlepšil organizační schopnosti a celkově to byla první praktická zkušenost s organizováním akce. Dostal jsem feedback na moje praktické zkušenosti od komisařů mého oboru. Za mě je to dobrá zkušenost pro žáky této školy.

David: Určitě jsem se naučil více orientovat v organizaci slavností. Naučil jsem se barmanským a sommelierským dovednostem a jak je obtížná domluva v týmu, protože kolegové jsou někdy méně ochotní. Celkově bych to bral jako dobrou zkušenost.

Viki: V tento den se mi ukázalo, jak umíme pracovat v pohotovosti, když někdo z nás potřeboval pomoc. Prokázat své znalosti a prakticky je předvést. Nést zodpovědnost za vše, co udělám a jak to udělám. Být týmový hráč, ale zároveň se naučit být tu sama za sebe.

Matěj: Můj názor, je neutrální. Očekávání byla horší, ale nakonec to bylo zvládnuté docela v klidu. Přehlídkový den byl zorganizován podle mého docela dobře. Každému to myslím aspoň něco málo dalo.

Eliška: Přišlo mi, že jsem byla zbytečně, až moc ve stresu, a to mi pokazilo můj výkon. Nejvíc náročné na tom byla seminární práce, která mi zabrala spoustu času. Kdyby nebylo stresu, užila bych si to. Nebylo to zas až tak náročné. Naučila jsem se, jak správně flambovat a jak správně míchat drink a jak se prezentovat před publikem o porotou. Dalo mi to hodně zkušeností. Nyní bych se zkoušek již tak neobávala.

Natka: Bylo to celkem náročné na sehnání některých věcí a na naučení, ale aspoň jsem si dokázala představit, jak to bude probíhat u maturit. Ale v podstatě mě to i bavilo, zkusila jsem si, jak správně servírovat víno, naučit se o vínu zajímavosti, poté, jak míchat nápoje do určitého času a bez chyb. A byla to nová zkušenost, a to se mi na tom líbilo.